typer Oscarowy

Już za 8 godzin Polskie Radio rozpoczyna „studio Oscarowe”. Nie wiem czy jakaś telewizja transmituje galę rozdania statuetek (na pewno nie ma transmisji w pakiecie pięciu kanałów podstawowych). Dzis rozdano „Złote Maliny” i mam nadzieję, że najważniejsze nagrody filmowe nie rozejdą się tak schematycznie i monotematycznie. Trzymam kciuki za Banksy’ego i tę całą zabawno-skandalizującą otoczkę wokół jego osoby. Mam nadzieję, że młodzi prowadzący, nie spalą się stojąc przed tak znakomitym gronem nominowanych i gości specjalnych. Przechodząc do samych Oscarów i faworytów, starałem się zobaczyć jak najwięcej nominowanych tytułów, by z czystym sumieniem mieć możliwość typowania zwycięzców. W znacznym stopniu udała mi się ta sztuka. Widziałem 8 z 10 ‘najlepszych filmów’, 5 na 5 nominowanych za reżyserię, 4 na 5 najlepszy aktor, ale na przykład zaledwie 2 na 5 w kategorii najlepsza aktorka. Nie zanudzając już liczbami które prywatnie strasznie lubię (o wiele bardziej od liter) przechodzę do moich typów.

Najlepszy filmIncepcja (i powiem szczerze, że wkurwię się jak wygra facebook, a czuje że tak się stanie)

ReżyseriaEthan Coen i Joel Coen (!!)

Najlepszy aktor Colin Firth (chociaż Bridges też całkiem spoko)

Najlepsza aktorkaNatalie Portman (i wyjebane mam na to, że widziałem tylko 2 kreacje nominowane w tej kategorii, bo Natalia powala jak dawno nie powaliła mnie żadna kobieta!)

Najlepsza aktorka drugoplanowa – Helena Bonham Carter (nie widziałem Fightera, a kocham Amy Adams, więc też się ucieszę jeżeli to Amy zgarnie nagrodę)

Najlepszy aktor drugoplanowy – Mark Ruffalo (widziałem tylko 2 z 5 ról tu nominowanych)

Zapraszam do typowania swoich faworytów. Powiedzmy, że jak ktoś trafi 6/6 w tym coś ciekawego to jestem w stanie ufundować nagrodę. Oto nominacje

Zamykamy typer Oscarowy. Oto nasze propozycje. Jak tylko obudzę sie rano sprawdzę wyniki i mam nadzieję, przyznam nagrodę.

to zdjęcie 360′ gdzie można kręcić się w kółko i szukać znajomych na widowni.

Film

Czarny Łabędź – czarne-białe, pompon69

Incepcja – luk, Kaszka, wyszedlem

127 godzin – krokus

Jak zostać królem – r

Reżyser

Darren Aranofsky – czarne-białe, luk, pompon69, Kaszka, wyszedlem

Dawid Fincher – krokus, r

Aktor

Colin Firth – czarne-białe, luk, pompon69, Kaszka, r, wyszedlem

Jeff Bridges – krokus

Atorka

Natalie Portman – czarne-białe, luk, pompon69, Kaszka, r, wyszedlem

Jeniffer Lawrence – krokus

Aktor drugoplanowy

– czarne-białe

Christian Bale – pompon69, krokus, r

Geoffrey Rush – luk, Kaszka

Mark Ruffalo – wyszedlem

Aktorka drugoplanowa

Bonham Carter – czarne-białe, luk, wyszedlem

Hailee Steinfeld – pompon69, Kaszka

Jacki Weaver – krokus

Melisa Leo – r

 

Podsumowując

1.r – 5pkt

2.pompon69 – 3pkt

3.czarne-białe – 2pkt

4.luk – 2pkt

5.Kaszka – 2pkt

6.krokus – 1pkt

 

Gratuluje wyniku r… nie wiele brakowało do zgarnięcia nagrody, aczkolwiek wynik 5/6 imponujący