tygodniówka#18

Tygodniówka na 27.05-2.06. Oglądaliście już teasertywnie 5/11 ? Jak tak, to zapraszam po raz osiemnasty na listę tego-tygodniowych premier z małym, lub mniejszym opisem każdej z nich! Tygodniówka#18 enjoy!

Melancholia

Nowy film Larsa von Trier. Wyrzucony z festiwalu w Cannes reżyser zrobił najlepszy film jaki ostatnio widziałem. Kristen Dunst (Złota Palma) oraz Charlotte Gainsbourg stworzyły bardzo wyraziste postacie wokół których toczy się akcja filmu. Na przedpremierowym pokazie byliśmy w trójkę. Średnia ocen to 4.5 w skali do 5. Największy zarzut to, nieco nudny początek… jednak to nie ja przedstawiłem ten argument, bo od początku byłem w film bardzo zaangażowany. Jak powiedział reżyser: „tak naprawdę nie jest to film o końcu świata, lecz o stanie umysłu”

Fair Game

Jestem zaskoczony. Nie wiem jak mógł mi umknąć ten tytuł. Naomi Watts jest jedną z moich ulubionych aktorek, a Sean Penn to już pewnie u większości z Was/Nas górna półka. Biograficzny film akcji (chociaż mam nadzieję, że Thriller) opowiadający o tajnej agentce CIA Valerie Plame Wilson, której dane zostały bezprawnie ujawnione w 2003 roku na łamach Washington post. Jako, że Melancholie już widziałem mam nad Wami 2h przewagi (a dokładniej co najmniej 2h10m) i zaraz po publikacji tygodniówki szukam kina wyświetlającego ten film.

Prosto z nieba

Piotr Matwiejczyk – bardzo szanowany reżyser polskiego kina niezależnego. Nie zajmuje się jedynie reżyserią, ale także scenariuszem, montażem, zdjęciami, a także zdarzyło mu się komponować muzykę. „Prosto z nieba” to jego najnowszy film opowiadający o wydarzeniach, których echo słyszałem dziś w radio, i które stały się ogromnym pionem w walce politycznej. Podrzucam zwiastun filmu wycofując się z jego opisu:

Szalona miłość – Yves Saint Laurent

Film dokumentalny o francuskim projektancie mody Yves Saint Laurent. Przybliża nam postać ikony XX wieku, której styl życia i pracy stał się inspiracją nie tylko dla projektantów, ale także zwykłych ludzi.

Kung Fu Panda 2

Jak to jest w zwyczaju, bajka która osiągnie sukces doczeka się drugiej części. Kierując się ta logiką taa daa mamy Kung Fu Pandę 2. Mamy także wybór, bo film dostępny jest w wersjach trójwymiarowych, ale także cyfrowych wersjach 2D. (z 35mm się nie spotkałem.) Z ogromnym dystansem podchodzę do bajek które maja nieść za sobą rozrywkę dla dużych i małych, bo jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego.

Palacz Zwłok

Czechosłowacki film z 1968 roku o tytułowym palaczu zwłok, którego praca w krematorium odbija coraz wyraźniejszy ślad na psychice przeradzając się w obsesję.

Pożyczony narzeczony

Kate Hudson – to jedyne co w jakimkolwiek stopniu jest dla mnie ciekawe w tym filmie. Aczkolwiek nie wydaje mi się, żeby osoba tej aktorki ściągnęła mnie do kina. „Pożyczony narzeczony” powstał na podstawie książki Emily Griffin „Something borrowed” i stawiam puszkę coli, że jest przewidywalny jak to, że wygram ten zakład. Co do fabuły: Rachela zapierdala jako prawniczka w dużej firmie, i mogłoby się wydawać , że jest szczęśliwa. Jednak jak każdy, wie kobiety w komediach romantycznych gdzieś tam skrycie szukają miłości, ona także szuka. Kiedy po swojej hucznej imprezie urodzinowej budzi się u boku swojego obiektu westchnień jeszcze z lat studiów, wszystko wydaje się zajebiście rozwiązane. Na szczęście mężczyzna ten okazuje się być narzeczonym jej najlepszej przyjaciółki…

Dzienniczki cwaniaczka 2

Wybaczcie, ale śpieszę się na seans „Fair Game”, a „Dzienniczki…” to (sądząc po jedynce) gówno i to dla małolatów.


________________________________________________________

Filmowy ruchomy POWER RANKING

Melancholia – jak już wspomniałem bardzo mi się podobała, jednak wiem ze nie każdemu się spodoba.

1. Melancholia – new

2. Sala Samobójców

3. Piraci z Karaibów. Na nieznanych wodach

4. Kod Nieśmiertelności

5. Unknown